2008年9月22日 星期一

迷你債券 – 誰是誰非

今次雷曼迷你債券「慘劇」,真係禍延甚廣,攪到唔少人臨老過唔到世。我睇左幾份主要報章,都冇清楚報道認購文件內容,攪到好多評論員都係靠估,黎分析D運作模式。我見好多學者被訪問時,都係一知半解,唔知D野點work,但又要扮pro,真係十分難為情。照計當日散戶認購時,應該有本電話簿咁厚既認購書,今日冇softcopy在手,都可以借本電話簿俾傳媒研究,等大家唔駛靠估。

反而新加坡網友 lion investor,就有提供新加坡版既
雷曼迷你債券認購書,波蘿游本著求知精神,即時借黎研究一下。星洲版迷券同樣參照幾間星洲及國際公司信貸,其中包括匯豐及渣打,我估計玩法同港版大同小異。但星洲版並冇擔保人,反而根據報紙講,港版就有雷曼做擔保人。

我快讀星洲認購書,裏面清楚指出風險如下:

1. 參考公司〈即匯豐、渣打等〉信貸情況改變(例如面臨危機,以致評級下降,或有違約事件),可以引致部份及全部損失
2. 抵押票據的潛在証券(CDO是也),有價格下跌風險,可以引致部份及全部損失
3. 擔保人未能執行職責(只適用於港版)

星洲迷券書強調CDO最少是AA評級,但最頂癮係本書冇講係邊種CDO,並聲明只要評級夠秤,無需披露CDO係乜東東。

結果係:顯然匯豐、渣打冇事,但CDO個價就可以大跌(因為認購書冇講係乜CDO,冇人知跌幾多),加上擔保人雷曼自己摺左,變成無法買賣。我相信迷券最後淨番幾多,主要睇CDO剩番幾多,一時間真係冇乜邊個答到。

我估計金管局批准迷券零售,主要參考有AA評級資產抵押。一年之前,D所謂AA評級資產,應該穩陣過渣打及和黃等大藍籌債券,金管局點會諗過踏中百年一遇塊蕉皮,D零售銀行可能一樣烏SirSir,信晒AA級,除非散戶英明神武(係既通常唔會買債券),識得熟讀風險分析,否則難以倖免。

千錯萬錯,都係評級機構最錯!