2007年5月24日 星期四

月供二千強迫金,退休千萬來傍身

同一般人一樣,強迫金一直是波蘿最少理的投資。但有時最唔起眼,往往帶來驚喜。翻查過去六年半記錄,小弟獅子銀行強迫金供款如下:

1. 月供二千 (主僕各一千)
2. 70%亞洲股票,30%港股 (從來冇變)

以今天累積金額,整體總回報90%,以Discounted Cash Flow計算,由於近年的大牛市,折合年度實質回報為18%。以年青人(波蘿已經步入中年)供款35年為例,月供二千,18%年回報,35年可獲七千萬 (冇錯,70 million)。單靠月供二千強迫金的,普遍都是中下至中中的打工仔,七千萬都算天文數字?

唔用DCF計,用獅子銀行公佈的平均年度回報計算,情況又點呢?獅子銀行的公佈數字採用六年的Geometric Mean,可以說比較中肯,避免過去兩年狂升引致的偏差。
公佈年度回報數字是:

亞洲股票:13.57% 港股:8.16%

以小弟的MPF portfolio:
weighted return: over 11%。

月供二千,11%年回報,35年可累積一千萬 (10 million)。就算計埋35年通脹,以每年3.5%計,到時一千萬等於而家三百萬咁好駛,足夠一般打工仔退休之用。

如果閣下暫時供唔起二千,那就先供五百,幾年後加到一千,然後千五,二千,二千五,最終都能達到相若的效果。

結論: 月供二千,退休一千萬,唔係發夢,需要的只是一般人缺少的耐心。有D公公婆婆能有幾百萬傍身,靠的都是幾十年的耐性。風水佬呃你十年八載,我就頂多呃你三幾十年。

老實講,如果你係part-time investor,冇時間,冇BA,MA,MBA,CPA,CFA,CFP,PhD,XYZ(我都冇),冇大量資金,冇即時資訊,投身股海,係咪有D以卵擊石 feel 呢?