2007年5月31日 星期四

投資 IQ 題 – 建議答案

投資無金科玉律,更無必勝之道,只有想辦法提高贏面,係人生路上無數起跌裏面,做到輸少贏多,就算係輸部份戰役,最後都贏場仗。所以波蘿對兩條問題冇絕對答案,只有建議答案如下。

問題一: 建議答案:A
因為係月供關係,如果各年係正數回報的話,本金及利潤會每年滾存,就算每年平均回報同樣10%,因年期越後,滾存金額越大,該年的回報比重變得越加重要。因此當基金A年期越後,其該年回報越增,從0%增至最後的20%,即在本金累積最多的4及5年時,提供最高的15%及20%回報。所以按一般情況,基金A五年後的累積回報最高,唔駛計數機都大約估到。 

用電腦計,「假設」每隻基金每年都線性(linear)上升,我計算累積金額如下 (裏面包含5 x 12 x 1000=60,000 供款)

A: $86,197
B: $79,708
C: $78,082
D: $70,808

但如果上面提到的「假設」不成立又點呢?咁D累積數字就會有偏差,最極端可以影響基金A最高收入排名。舉一個例:
A年初$100,年中升到$150,年尾跌番去$110;
咁整年回報係110/100-1 = 10%
但你平均成本:(100+150+110)/ 3 = $120,
即係你實際蝕約8%。

呢個當然係極端波動D年份,算係exceptional case。
但投資都要考慮exceptional case,就好似擁有多位諾貝爾專家個LTCM,用乜鬼super電腦D超複雜程式,最後都係計漏個exceptional case,而要摺埋。

所以我只能建議A做答案,99% sure,唔係100%。


問題二: 建議答案:C
雖然基金A過去五年賺最多,但唔代表將來,實情除C之外,隻隻過去五年都非常波動,即係個Risk好高。換句話講,雖然四隻基金平均都係10%回報,但除C之外,其他都係三更窮、五更富,控制唔到D回報,顯示幸運成份相當高。基金C同其他都係平均10%回報,加上穩定,表明基金經理投資有法,可作長線選擇。

因為係投資將來,一定要參考其他背景資料(例如地區、國家、行業、交易貨幣、基金公司、基金經理、風險、理念、組合等),並且要定時作出檢討、調整及更換。

所以C亦只能係一個建議答案。