2007年5月30日 星期三

IQ 題 – 深層意義

我諗出呢兩條問題同大家研究一,希望當大家正沉醉於短炒,過刀鋒舔血日子的時候,可以冷靜下來,做D深層次思考,為將來作長遠打算。

為集中分析回報,我要將問題簡單化,提供D資料只有回報數字,冇其他背景資料(例如地區、國家、行業、交易貨幣、基金公司、基金經理、風險、理念、組合等),而呢D都係實際投資前必讀野。其實唔理背景資料,亦反映好多人投資前D實況,只要見到隻野之前狂升,唔理佢係乜野背景,就飛身撲入。

關於公佈過去淨回報數字〈扣除收費後〉,不同公司表達手法亦見心思。簡單黎講,佢地會特別強調比較好睇D數字。例如過去第四、第五年回報不佳,就集中強調過去三年的高回報,唔提過去五年整體數字。就以四個模擬基金為例,佢地都可以用不同表達手法,放大自己比人優勝的地方。

我的第一條問題係「過去式」- past tense,原則上四間公司,都會交份年結單俾你,最後一個數字就係過去五年累積總計,多少一目了然,勝負立見。但作為基金公司,佢地有好多客戶,會係唔同時段買入賣出,有D一鋪過,有D月供,而且年期不一。為令潛在客戶容易明白過去回報情況,有時基金經理只會公佈近年每年「平均回報」,透明度高個D會講近年「每年回報」的數字。我的個案旨在說明就算四間都公佈過去平均每年10%,但在月供情況下,其累積回報可以有很大分別。所以看數字時應該留意細數,正如「魔鬼會躲在細節裏」。

第二條問題係「未來式」- future tense,根據強迫金條例,要作35年月供投資。要為將來準備,除睇過去回報外,亦一定要研究上述的背景資料。誠如投資金句:「基金可升可跌,過去表現唔代表將來,最差可以Total Loss〈呢句一般都唔講,怕嚇走你〉」。雖則如此,正如唐太宗名訓:「以古為鏡,可知興替」,過去數字肯定有參考價值,但亦勿忘「短線了了,長未必佳」,我想指出的正是前五年幫你賺最多的,不一定可以長相廝守。將來的事將來知,所以第二條問題我亦只有「建議答案」。加上35年留留長,投資環境及基金公司都不停在變,一定要定時作出檢討、調整及更換。


講咁耐,唔夠時間分析問題,答案下期提供啦