2007年7月4日 星期三

我心目中的香港股神 - 上集

每逢股市瘋狂時候,都有好多「忽然股神」出現,張揚自己戰績如何彪炳;最近連學界都攪埋投資比賽,去選出虛擬世界既少年股神。睇見咁多股神忽然出世,我都有興趣傾下呢個題目,講下邊個係我心目中既「香港股神」。

撇開D「忽然股神」唔理,我去投資討論區走走,搵到一D熟識名字,大致分成四大類:
1) 大戶:四叔.....等
2) 財經演員:六叔、K Sir、B哥、K仔....等
3) 分析員
4) 資深投資者:Tony,林森池....等

小弟認為,要做「香港股神」,必要符合以下條件:


(A) 過去至少有八年時間,活躍於港股投資,咁先至叫做經歷過full cycle,處理過牛市及熊市。如果單睇過去四年大牛市,幸運成份十分高,買左中字頭都狂升,表現唔夠代表性。

(B) 有實質證明,本身真係賺到錢,唔係口up up,當秘笈。唔好似D報紙馬經版咁,每次俾幾十個貼士,跟住淨係圈住幾個貼中左既,就大大聲聲話:「有X報,冇窮人」,證據要係”事實及事實之全部”。


(C) 表現有持續性 - sustainable 是也



基於以上三大條件,上面四類人仕都未算股神,小弟試解釋如下:

1.大戶如四叔贏幾百億,主要靠資本厚,呢兩三年運氣好,揀中字股,再發埋ELI做保險,但未符合(A)及(C)


2.財經演員:經常up,根本就冇記錄有幾多贏輸, 贏就不斷重覆講,輸左就唔提,更唔知賺左幾多落袋。老實講,節目主持份人工,一年最多咪一兩百個(六叔除外),叫得股神既,一年隨時執幾千個,駛鬼講到口水乾,所以未符合(B)及(C)

3.分析員:好多時講野都比較含糊,升跌佢地都講晒,更唔知佢自己係咪真係買股賺到錢。反而佢地買樓賺大錢就時有所聞,其中一位仲係西九大業主,因此未符合(B)及(C)

4.資深投資者: Tony好多戰績都流於紙上,佢真係賺到幾多,天曉得,斷估如果投資搵到真銀,都唔駛攪網幫補,所以Tony唔符合(B)。至於林森池,乃小弟良師,教左我好多基礎分析,而且據信報講,佢投資賺左幾億,但我抱歉未能封佢做「香港股神」,因為據信報講,林生其中一場勝仗係八十年代初,買左幾百萬美國三十年債券,當時正值十五厘高息,跟住利息拾級而下,呢個投資就賺左幾億。相信林生其他投資都有斬獲,但多少就唔知,主要靠債券一役,表現未算有持續性,未符合(C)

講到咁多高手都都未係,咁邊個先算係「香港股神」呢?
我心目中有兩位,下集揭曉。