2007年7月27日 星期五

中產更要強X金

如果大家有睇開我D文,都知道我係支持強積金及強醫金,因為我既信念係「誰家孩子誰家抱」,每個人都要為自己將來負責,冇理由後生時唔打算,老左等政府養。我同意而家D強X金,運作上仍有好多缺憾,但呢D可以通過競爭而去改善,唔可以就咁抹殺強X金功能。

坊間有好多評論都反對強X金,理由包括:政策官僚浪費,費用高,欠缺選擇,益晒D銀行及基金公司,甚至製造更多政府肥缺…等等。並且引用自由經濟理論,認為市民有能力為將來打算,無須政府干預,因為政府的所作所為,都欠缺效率。部份財金專家,更認為其回報可恥,不值一題。

我相信好多呢D有識之士,都屬於中產或以上類別,佢地都對自己充滿信心,唔甘心自己D錢落入官僚手上,驚最後得不償失。但我認為佢地只從自己角度來睇事情,而忽略宏觀大環境。大家都知道香港人口分佈,以四十幾歲為主,再過十幾廿年,將會出現嚴重人口老化問題,每個工作人口要多照顧兩到三倍的老人,如果而家唔先作打算,到時D納稅人肯定要百上加斤。

對中產來講,一般都識得為自己將來打算,可能除左強積金外,重有供保險,教育基金,股票及其他長遠投資,以佢地對理財及退休的認識,相信可以做到老有所cash。但係你認識一般既基層市民,係咪一樣咁識得為將來打算。如果你而家六十歲退休,要活到九十歲,並維持每月六千蚊生活費 (假設你已有公屋),差不多要有兩百萬準備。如果你三十年後先退休,計埋每年3.5%通脹,到時就要560萬,請問你有幾多基層朋友,正在死慳死底,識得為呢個目標努力,還是他們都係一日過一日,到時先算,反正到時有政府養。

咁到時既政府係邊個負責?可能你已經退左休,有足夠退休準備,但係其他老人又點呢?當然我地係人道社會,政府一定會照顧無依老人,但係咁多老人,政府D錢又係邊度來?當然係到時D納稅人負責,即係邊個?

就係: 各位中產人士D子女

你地咁辛苦供書教學,佢地大部份都學有所成,成為二三十年後的中產,亦都係政府主要稅收來源。只係佢地到時會埋怨你地,點解係你地年青時候,反對政府施行強X金,攪到而家咁多老人既生活及醫療擔子,都要由佢地來承擔。波蘿冇仔女,到時幫唔到乜野手,頂多瓜左之後將大部份錢捐出來,但係小弟人微袋輕,怕幫唔到幾多。


各位中產,為左你地子女既將來,請督促政府盡快制訂合適方案,實施全民強X金制度,只要強X金制度是各人對自己負責,唔係大鑊飯一齊share,就能夠發揮資本主義的優勢。