2007年6月6日 星期三

ELI - 贏粒糖,輸間廠

最近幾年,各大銀行都加個新職銜,叫客戶關係經理 (Relationship Manager),佢地好似經常監視住你個戶口咁,一發現你戶口有D多餘錢,冇投資,冇做定期,就會Call你,介紹各類投資產品俾你。其中一味主菜,就係ELI (equity linked investment),直譯應該叫「股票相連投資」,但銀行創作個高檔名稱,叫「結構性產品」。話時話,我都唔明點樣先算「結構性」,通常見到呢個term都唔係好野,例如「結構性失業問題」,凡係「結構性」問題,都好似巴士亞叔金句:未解決,或甚至乎冇得解決。

波蘿同老婆因為貪方便,經常到旺角利苑食飯,佢地有代客泊車,就算以旺角九反之地,隔離亦經常泊滿Benz,肯定D食客係唔野少 (小弟除外,我多數搭小巴)。酒樓遵從中國人「地盡其用」節儉美德,坐位編排得密質質,大大縮短人與人之間距離,亦令我經常聽到其他食客高談闊論。

今次波蘿唔覺意又聽到隔離食客大聲傾計,佢地應該係兩對夫婦,兩個男的好似分別叫Paul 哥及Tommy,今次應該係Paul 哥請食飯。酒過三巡,四條友至少殺死一條鯊魚、兩隻龍蝦及四個鮑魚,正係享受緊個官燕,Paul 哥面紅紅上頭,要發表一下:

Paul: Tommy, 最近忙D乜

Tommy: 冇乜野特別忙,你知啦,我地做工程,個市鬼咁淡,都唔夠job俾D伙記做,年中如果仲唔夠數,可能又要..,唉! Paul 哥你又點呀,你地做Fund 佬,呢排個市又係咁升,應該好掂啦。

Paul: OK 啦,我個Fund唔係最搏個D,總之人升我又升啦,緊貼大市,唔好跑輸,最緊要交到數,尤其就快六月底半年結,盤數一定要攪到好好睇睇。

Tommy: 咁最近你地投資邊方面最賺錢呀?

Paul: 梗係大陸股市啦,全球焦點所在,走唔甩。咁你又有乜野投資呀?

Tommy: 個股市升咁多,我唔敢再差隻腳落去,主要係聽銀行Sales建議,買下ELI,叫做風險低,好過做定期。

Paul: 乜話 ELI,專搵人老襯個D呀?

Tommy: 唔係喎,都好OK,我玩兩年,拉勻黎計,每年都有成12% return,對我地D唔係食開大茶飯人黎講,好OK架喇

但見Paul哥成碗杏汁官燕急急腳倒落喉嚨,都未吞晒就拍一聲放低個碗,趕住開口講野。

Paul: DLS !(助語詞,取材自「渣沽手冊」),12% annual return,你好彩,你知唔知如果隻股票跌又點呀?

Tommy: 唔係喎,一開波就先執1%折扣,以一個月為期,一年計等於12% annual return,就算隻股跌低過某價位,都已經袋1%先,圍起黎一年就有12%,銀行仲話...

Paul: 唔駛講喇!(顯得好晤耐煩),呢加野我都唔知幾熟。ELI係近年銀行專Sell 俾有閒錢個D客,尤其private banking客戶,好多係做幾十年小生意,積落D錢,唔甘心定期低息,又唔敢放晒落股票,銀行就介紹ELI俾佢地。另外就係Sell俾D乜鬼尊貴客戶,我見過你張銀行咭,好似你都係呢類,咁D銀碼當然細過Private Banking,但對銀行黎講一樣係冇風險,賺硬。

Tommy: 有賺硬投資咩 ?

Paul: (Paul 哥拎起杯紅酒,慢慢,好整以暇,清清喉嚨,再加上專家口吻) Sure,銀行黎講就賺硬,差在多少。ELI呢家野通常係有基金或者大莊家,重貨,見個市係咁升,但又驚隨時調整,就出ELI,經Retail Bank賣俾D散客,Retail Bank賺硬手續費及Commission,話知隻股點舞,都唔關佢事,總之Zero Risk。至於個莊家出完ELI,就等於鎖定利潤,以1-2%使費,將股票下調風險轉嫁俾你,如果個市繼續升佢就繼續賺,亞四叔D壽仔賺極都唔放,就係因為賣ELI,等於買保險,唔怕市跌,萬一真係跌就搵你用高價接晒D蝕本貨。

Tommy: 但係呢兩年個市都試過調整,但我最後都唔駛接貨喎。

Paul: 咁係因為每次調整都好短時間,唔夠一個月又反彈番上去,最後都升過接貨價。實情如果你對隻股票有信心,不如買實股,話晒贏就贏盡。你買ELI就等於Short個Put Option,莊家Set得個價買你個Option,一定計晒引伸波幅,流通量,佢地又可以沽低個價,迫你接貨;加上仲要俾埋銀行銷售費及Commission,你點玩 ?

Tommy: 呀?

Paul: (收唔到口,紅酒溝口水) 呀乜,Short Option 喎,你D Engin佬梗唔識係乜,就係: 回報有限,風險無限;即係 贏粒糖,輸間廠 ;唔係你玩。

Tommy: Short乜鬼Option,唔知你講乜,俾你攪到Short就真,我都係番去再諗清楚。不過都好多謝你D意見,尤其多謝呢餐!






3 則留言:

渣估 提到...

一年都要婉拒呢d 「經理」三、四次。

唔介意佢地借食飯為名, 兜生意。 只係個「由傾偈轉入直路開始同你傾生意」既場面, 總係怪怪地咁...

波蘿游 提到...

避無可避之時,我都會幫佢地買些少高增長〈高風險〉基金,一般都俾2%首次認購費,自己擴闊投資組合,佢地可以交差 〈雖然利潤少過ELI 或其他產品 好多〉。

陳冠宇 提到...

聊聊多人視頻社區
領袖視頻社區
喔喔聊天室
喔喔視頻社區
56as視頻聊天網
聊室娛樂網
聊娛樂網
愛聊娛樂賬號密碼
天天聊娛樂視頻社區
聊室語音聊天室
大咖私聊室
小刀娛樂網
台灣佬娛樂中文網
聊天室直播視頻
收費裸聊網
28聊視頻聊天室
視頻聊天工具
視頻聊聊天室
視頻秀聊天室
視頻直播聊天室
愛吧聊視頻聊天室
瘋狂娛樂聊視頻語音聊天網
28號公館視頻聊天室
藍天天下聊視頻聊天室
隨聊隨想視頻聊天室
隨聊隨想聊天室
隨聊視頻聊天室
隨想隨聊話題
網愛吧多人視頻聊天室
聊愛吧
愛就愛吧視頻聊天室
愛吧聊天室
就愛吧聊天室下載
愛就愛吧聊天室香香
網愛吧聊天室
奇摩女孩視訊
奇摩女孩免費視訊網
奇摩女孩聊天室破解
台灣甜心女孩視訊
台灣甜心女孩
甜心女孩視訊
台灣甜心辣妹視訊
台灣甜心聊天室
情趣內衣真人秀
真人秀在線視頻
真人秀聊天網站
真人聊天室
同城一夜i情交友群
同城一夜i情qq群
U8美女陪聊網