2007年6月29日 星期五

MPF – 識得揀,先算係老闆

呢排MPF最熱門話題,就係收費過高,波蘿以前都提過,希望盡快通過競爭,將收費減低。為証明收費高,好多報紙都會用咁既計法,話如果供足三十年,隨時有40%俾左基金公司。

呢個講法,非常片面及有D誤導,其實市面收費最高D零售基金,除左1%年費以外,另加20%表現費,舉例每年增長20%(扣除收費前),咁一年就要扣你5%費用,如果三十年月供,計埋等於俾左70% D公司。但千祈唔好俾70%嚇親,如果你搵到呢隻基金,我應該恭喜你,因為最重要就係扣除所有收費後,你每年仲有15%淨增長,能維持呢個數字三十年,隨時令你發達,如果月供二千,三十年會累積千四萬(14 million)。呢個數字唔係神話,有一隻本地港股基金,十幾年來,扣除高年費及表現費後,每年增長仍高過15%。

所以我認為研究MPF收費是否過高,客觀方法係同市面一般零售基金比較,而唔係睇三十年係少左幾多%,如果真係幫你賺到錢,俾多D收費又點話。關於點樣將MPF同其他基金比較,留番遲D講。


今次想講既係好多人希望有得揀,即係伙記唔單止可以揀基金,甚至可以揀MPF公司,令多D基金公司可以參與競爭,咁D公司自然要減低收費。咁既諗法好正路,符合自由經濟原則,但諗深一層,如果每個人都可以揀唔同公司,咁會計部每個月供款都幾頭痛,要填好多form,匯錢去唔同基金,如果人工(供款)經常變動,仲要跟唔同基金公司update D資料,另外D基金公司亦要加D人手,因為D老闆(尤其SME)可能因為週轉,容易遲遲未入數或入錯數。咁多野加起黎,增加基金選擇,最後慳到幾多收費,真係要睇市場力量。

再者,就算MPF年費收多一個%,條數長遠計好似好大,但比起揀錯基金既損失,年費算係小意思。如果你話開放多D選擇,一般市民又係唔係識得去揀。以我從匯豐MPF 01-06年數據分析,我將D數字整理,比較裏面幾隻主打類別:

類別 ********** 六年累積回報 **** 佔整體比重**
保本及保證 ***** 少於 15% ********* 25% **
均衡及增長 ******40% - 55% ******** 40% **
港股及亞洲股 *** 70% - 80% ******** 27% **

好明顯,有大約三份二人都揀左低回報果兩類,其中四份一仲揀左超低回報。數字好清楚,就算以匯豐MPF本身咁少選擇,依然大部份人揀錯,你話如果百花齊放,N咁多選擇,裏面一定有D質素差劣既籮底橙,最後揀錯會搞到臨老過唔到世。所以當大家咬牙切齒,要求減低年費既時候,唔好忘記掙大對眼,細心分析及了解自己需要,小心去揀,將來至做到老闆。





3 則留言:

財務自由人 提到...

我認為所謂的選舉錯誤與手續費係兩件沒有關係的比較,一個是投資教育,一個是選擇權,而且我認為每個人都有自己的個人考量,並沒有錯與對的關係。

波蘿游 提到...

我文中提到費用及選擇係兩件事,都要分別改善,但我強調後者比前者重要。投資按個人需要考量,根據能力及需要而定下目標。

我認為三份二MPF未能做出合理(正確?)決定,我之前有翻查工作人口年歲分佈,評估將近退休,並要選擇保守投資的百份比,只佔不足10%,即大部份年青人都選了保守及低回報投資,我不相信他們甘願如此。

關於定下目標,好多人都有idea希望退休後每月有幾多錢駛,例如每月八千元,但咁即係等於二十五年後要累積幾多錢,先夠三十年退休駛,又有幾多人知道?又如果連目標都唔知,又點去揀適合投資類別。

陳冠宇 提到...

韓國美女視頻
美女脫身視頻高清
美女脫身高清
美女DJ視頻現場高清
美女視頻高清播放
美女真人舌吻教學視頻
美女真人視頻斗地主
美女真人斗地主視頻版
誰有美女真人視頻的QQ號
美女真人視頻聊天看
美女愛愛視頻真人
69秀美女秀場
真人美女視頻交友
真人美女視頻交友聊天室
同城視頻交友網站
視頻交友互動社區
免費美女視頻聊天室
美女視頻聊天
不收費同城交友網
趣我花緣
免費交友樂園約炮
全城熱戀免費交友網站
六房間免費交友有緣網
邢台免費交友約炮
免費交友有聯繫方式
免費交友網站有哪些
免費徵婚交友網站
免費交友找情人網站
單身男女免費交友網
免費交友網站一夜
一夜情免費交友
戀愛城市
尋愛網
邂逅愛情網
臉盆交友
隨聊視頻聊天室
視頻聊
視頻群聊
毫米聊視頻社區
羅聊視頻觀看
看聊天室視頻
好聊天室女視頻聊
國際聊天室
人人開放激情聊天室
國外同志開放視頻聊天室
開放一點視頻聊天室
MFC的美女主播
MFC視頻
MFC的美女
MFC的視頻網站